depresja

Antydepresanty lub porady?

depresja Antydepresanty lub porady?
Anonim

Pytanie

Mój chłopak i ja mieszkaliśmy razem przez sześć miesięcy i planujemy wziąć ślub latem przyszłego roku.

Jednak przez ostatnie kilka miesięcy jego osobowość naprawdę się zmieniła. Jest nastrojony i zazdrosny, tak bardzo, że krzyczę, kiedy opuszczam dom bez niego.

Jego tata zmarł, gdy miał 12 lat. Mówi, że w tym czasie nie był zdenerwowany, ale teraz zaczął dużo płakać, mówiąc, że tęskni za nim.

Teraz, gdy jego życie zbliża się do siebie, myśli, że śmierć jego ojca zaczyna go uderzać.

Zaczynało się coraz gorzej, aż pewnego dnia załamał się w pracy, a potem zgodził się pójść do lekarza.

Wyjaśnił, jak się czuł; że nie mógł przestać myśleć o swoim ojcu i jak nie mógł mnie wypuścić z oczu, a jego lekarz włożył go na Seroxat.

To było trzy tygodnie temu i chociaż jest znacznie mniej niż poprzednio, obawiam się, że Seroxat jest zdecydowanie zbyt silny na to, co cierpi mój chłopak.

Mój tata miał depresję wywołaną przez stres w pracy kilka lat temu, a jego lekarz wysłał go na konsultacje. Tak myślałem, że zrobią to dla mojego chłopaka.

Martwię się o skutki uboczne leków, w jaki sposób pigułka może sprawić, że twoje problemy znikną?

Czy nie sądzisz, że o wiele lepiej byłoby powstrzymać te tabletki, póki jeszcze może i poprosić o skierowanie do doradcy?

Odpowiedź

David pisze:

Seroxat jest dobrze znanym antydepresantem i przyjmuje go dosłownie dziesiątki tysięcy mężczyzn i kobiet. Ma przywrócić nierównowagę w chemii mózgu, co powoduje depresję.

Teraz masz rację, gdy zdajesz sobie sprawę z jego skutków ubocznych. Obejmują one; nudności, senność, pocenie się, zaburzenia funkcji seksualnych, suchość w ustach, zmęczenie i bezsenność.

Mam nadzieję, że Seroxat mu pomoże, ale zgadzam się z tobą, że prawdopodobnie potrzebuje porady lub psychoterapii, aby pomóc mu w radzeniu sobie z tymi złożonymi problemami, które dotyczą jego ojca.

Zobaczmy, co mówi Christine.

Christine dodaje:

Zgadzam się z tobą, że twój chłopak powinien mieć jakąś "terapię mówienia" na swoje problemy.

Myślę też, że ludzie lepiej radzą sobie z lekami przeciwdepresyjnymi, jeśli mogą sobie z nimi poradzić bez nich.

Ale twój chłopak jest oczywiście bardzo zmartwiony i może się zdarzyć, że Seroxat pomoże to naprawić.

Myślę, że ważne jest, aby powiedzieć, że leki przeciwdepresyjne nie uzależniają, więc twój chłopak powinien być w stanie przestać brać leki, bez żadnych problemów, kiedy on i jego lekarz zgadzają się, że czas jest właściwy.

Co jeszcze możesz zrobić?

Często zdarza się, że gdy ktoś staje przed ważnym krokiem w życiu - na przykład w związku małżeńskim - nagle odczuwają niepokój z powodu nierozwiązanych incydentów z przeszłości.

Czuję, tak jak ty, że twój chłopak powinien zobaczyć doradcę.

Myślę, że byłoby wspaniale, gdybyś mógł pójść z nim do swojego lekarza i porozmawiać o możliwości skorzystania z tej pomocy w ramach NHS.

Jest kilka innych opcji, jeśli to nie zadziała.

Istnieje organizacja Cruse, która jest dla osób pogrążonych w żałobie. Mają telefon zaufania i lokalne grupy.

Są ekspertami w poradnictwie dla osób w żałobie i jestem pewien, że twój chłopak skorzysta z bycia z nimi w kontakcie.

Istnieje również instytucja pod nazwą "Dostęp dla młodzieży", w której znajdują się poradnie dla młodych ludzi w całym kraju.

Ty też możesz zrobić z pewnym wsparciem w tym trudnym okresie. Proponuję zapoznać się z masą informacji na temat depresji na tej stronie.

Spróbuj przeczytać artykuł, który napisaliśmy o nazwie "Depresja - jak wpływa na płeć i relacje". To powinno ci bardzo pomóc.

Myślę, że to świetnie, że obaj próbujesz rozwiązać ten problem. To musi być teraz bardzo trudne - zwłaszcza jeśli chodzi o bardzo zaborcze zachowanie swojego chłopaka.

Ale z pomocą jestem pewna, że ​​przezwycięży swój smutek dotyczący swojego taty i zacznie traktować cię w bardziej normalny sposób.

Ostatnią rzeczą osobiście nie wydaje mi się, że byłoby dobrym pomysłem, aby wyjść za mąż w przyszłym roku, jeśli problemy te nie zostaną rozwiązane.

W pełni oczekuję, że tak się stanie, ale szczególnie zaborczość może być niezwykle trudna do rozwiązania na dłuższą metę.

Zdecydowanie sugeruję, aby upewnić się, że wszystko to jest posortowane przed zawiązaniem węzła.

Z poważaniem

Dr David Delvin, GP i Christine Webber, psychoterapeuta

Porady Lekarzy